Päivää aikasessa tänä vuonna käytiin toivottelemassa Mummulle (Äitelle) Hyvää Äitienpäivää. Samalla juhlittiin siskon 16-vuotissynttärit.
Tein muffinssit joskus vuosi sitten Aamulehdessä olleen Vuokaleivoksien ohjeen mukaan. Sisälle pistin palan Maraboun Polkasuklaata ja päälle sulatin kaks palaa Mallan tapaan. Päälle piparminttutikkarimurskaa. Vuokaleivoksien ohje on kyllä hyvä, en vaan jaksa sillä usein tehdä kun siinä vaahdotetaan sokeri ja voi...muffinssitaikinan aineet kun voi vaan sekottaa kaikki vaan...Makosia olivat, puolikaskin olis piisannu.
Yhteishyvän ruokalehdessä oli Cappucinojustokakun ohje, nappasin ideaa siitä ja tein liivateversion ilman uunia. Tarkotus oli tehdä laktoositon ja ostin jo kaikki laktoosittomana. Vaniljarahkan siis tein itte vanilja-aromilla ja vanilliinisokerilla....Maalaisena en älynny, että cappucinojauheessa on maitojauhetta...eli se siitä laktoosittomasta. Onneks pillerien avulla kaikki sai kakkua. :) Harmittaa kun en mitannu laittamaani cappucinojauheen määrää, sitä ois saanu olla enemmän . En siis ostanu mitään annospussipakkausta, mitä ohjeessa oli vaan edullisemman vaihtoehdon "säkissä" :D. Illalla tehdessä cappucino maistu jo vähän liikaakin, mutta tasaantu ja haihtu sitten yön aikana johonkin.
Cappucinojuustokakku
pohja:
200 g kanelikeksejä
75 g margariinia
täyte:
1 prk vaniljarahkaa/vaniljalla maustettua maitorahkaa
200 g maustamatonta tuorejuustoo
4dl kermaa vaahdotettuna
cappucinojauhetta mausteeksi
sokeria
4 liivatetta
liru cappucinoa liivatteiden liottamiseen
päälle kaakaojauhetta
En oo koskaan kämmänny niin pahasti kun tämän kanssa. Kakku oli ihan vino, toinen reuna oli 5 cm paksu ja toinen 2 cm...Oli vissiin illalla jo unihiekat silmissä kun en älynny...
Tätä pitää kyllä vielä joskus kokeilla ja hurauttaa sitä cappucinojauhetta ihan kunnolla.
Koristeena kolme kukkaa kun meitä oli kolme Äitiä paikalla.
Broileri-persikkapiirakan tein kanssa, mutta siitä en napannu kuvaa. Ohjeen oon joskus gluteenittomana jostain googlettanu, nyt tein Pirkan valmiiseen piirakkapohjaan.
Ihanaa Äitienpäivää kaikille!