10.4.2010

Kevätpäivä Nokialla

Perhosia (eli perhonen) ilmaantu ennemmin mitä aattelinkaan!

Seuraavat kuvat on Hovikuvaaja kesällä 7-vee ottamat. :)
Kaivoin tänään aiemminkin jo mainitut puutarhakengät esille. En nyt sitten kuitenkaan värkänny niihin mitään koristetta. Taitavat olla noin eniten mun näköset. Mies siis leikkas ne ex-kumppareista. Linkistä näkyvien kumpparien varsi myös lyheni vielä vähän ja nauha rusetteineen on paremman näköne ihan yläreunassa.
Sain Äiteltä joskus tossa talvella Jämälangasta-kirjan. Tais esittää asian jotenki niin, että kun oon kuulemma vähän sellanen "jämäihminen" tai jotain :D :D. Kirja on tosi kiva, kaikkee hienoo. Ongelmana on vaan se, etten omista mitään jämälankoja erityisemmin, ehkä jotain mustaa Kotiväkee kun on jotkut projektit jääny pahasti kesken. Toisekseen ohjeet on mulle liian hankalia. Tai ei pysy kun virkkuukoukku kädessä ja sekin väärällä tavalla kaiken lisäks. Innostuin kuitenkin kannessa olevasta pyörylöistä kootusta hameesta. Ja näin sen jo päälläni maiharieni  kanssa. Käväsin ostamassa punasta lankaa, suunnitelmissa siis musta-punanen hame. Sitten älysin, että ei tosiaan kannata Nalle-langasta alkaa hametta tekeen, sehän nuhjaantuu hetkessä. Kaivoin kirjasta suunnitelman B, ja se oli Hassu-pallohuivi. Mustia ja punasia pallukoita; helppoo! Virkkaan vaan telkkaa katellessa ja sen verran kauan meni tekemiseen, että sen perusteella ei kyllä tuu mitään katottavaa :P. Kokoominen tietenkin oli tuskien takana, tylsää. Helppoo mutta tylsää. Eilen viimein sain läjään huivin. Tein lisäpallukoita ja sais niitä vielä enemmänkin olla. Tuli vaan sellanen olo, että ei tuu ihan kauheesti  pidettyä, niin ei huvittanu enää jatkaa. Virkkasin eka noita punasia ja jostain syytä täytin niitä vähän nuukasti, siks osa niistä on tommosia lättänöitä.

 
Jos ois puuvillalangasta, vois pitää tälleen ilman takkiakin, asusteena. Ehkä vähän paremmin aseteltuna, kuvaajalla oli parempaa tekemistä mielessä :D
  
Oon huono pitään mitään tommosia ylimääräsiä härpäkkeitä, jos niillä ei oo "oikeeta" virkaa. Huivia pidän kaulassa siks, että se suojaa ja lämmittää :P. 
Tuli valmiina mieleen Sarin Helmet helmikuulle :)
Alimassa kuvassa olevan tunikan/mekon ostin tossa aiemmin talvella Kappahlin lastenosastolta kahdella eurolla. Pitäs saada aikaseks ommella paksu pitsi alareunaan, niin ei ihan vesiraja vilkkus. Pitsi on olemassa, mutta kun ei vaan saa aikaseks. Kuvissa olevan takin reunaan kanssa funtsin pitsiä, mutta en taida ottaa riskiä sen kanssa. Olin ihan ihmeissäni kun Seppälästä löyty takki, millasta hain. Aattelin, että ei varmasti oo kun taitaa olla muutaman vuoden takanen malli tai ainakin sillon mun mielestä (en seuraa muotia) niitä oli enemmän kaupan. Kävi kerranki tuuria. Mahtu vielä ässä reteesti päälle, niin kyllä kelpaa :D


7.4.2010

Avotakasta kaapattua

Tuli eilen Avotakan näytenumero (4/2010). Harvoin käy niin, että nään jonkun jutun ja nappaan sen heti itelle. Yleensä nään niitä kivoja juttuja ja paan korvan taa ja sitten joskus aikojen päästä jonkinlaisessa muodossa meillekin voi tulla jotain sellasta. Noh, ei tääkään oo ihan siinä muodossa mitä esitellyssä tanskalaiskodissa :P
Pistin sitten viemäriaukkoon liiloja (vääristyny väri kuvassa) koristekiviä...lehden kodissa ne on "toisiinsa sointuvia pikkukiviä", kuten kuvasta näkyy.
Tommoset luonnollisemman näköset kivet ois kyllä kivemman näkösiä, mutta semmoset ei sovi meidän huussiin :D Simpukoitakin mietin...Voi olla ettei niistä tuu kovin pitkäaikasia koristuksia, ne on aiheuttanu jossain määrin hämmennystä ja ihmetystä :D Ja tuossa lavuaarissa ei muuten pestä kakkapyllyä :D

Tuli mieleen toinenkin juttu, minkä oon napannu Avotakasta. Siihen en kyllä mitenkään ihastunu lehtee lukiessa, mutta kun näin kirpparilla lampun varjostimen rungon(vai mikskä tota sanotaan), se lähti meille ja löysi paikkansa. On aikas ovela.
Avotakassa oli vinkkiä ja ohjetta henkarin päällystämiseen virkkaamalla. Meinasin jossain vaiheessa kokeilla. Muuten ei kyllä Avotakka enää sytytä. Mulle on useempana vuonna tullu se, oon tilannu itte ja saanu lahjaks. Joku siinä on muuttunu tai sitten oon itte muuttunu. Siinä on nykyään niitä käsityöohjeitakin, niin luulis, että tykkäisin, vaan ei iske ei.

6.4.2010

Tunnustus

 
Sain Sarilta tälläsen hienon tunnustuksen. Kiitos vielä siitä! :) Oon aika pihalla näitten blogisysteemien kanssa, joten kävin vähän vaklailemassa miten pitää toimia.

Beautiful Blogger Award
- tämä ihastuttava tunnustus tulee antaa eteenpäin seitsemälle kauniille blogille.

Kauniita blogeja on monia, mutta haluan antaa tämän kolmelle kauniille blogille, joiden juttuja on erityisen mukava seurata:





5.4.2010

Finlandiaklubi, Lahti 4.4.2010

Eilen Kotiteollisuus kera Miitri Aaltosen Lahdessa. Oli hyvä keikka, parempi kunValkeekoskella.

3.4.2010

Loput Pääsiäisjutut

Sain tosiaan viime sunnuntaina lisää niitä Sinellin avattavia pahvimunia. Kahdelle keksin uuden kodin. Servettitilaus vaan meni mönkään, joten koristelu tuotti vähän onkelmaa. Päätin tehdä sitten einiinpääsiäisaiheiset koristelut. Kummassakin on servetti pohjalla. Toi harmaalta näyttävä on hopeinen.

Kolmannen sitten tein kotiin. Tulostin netistä mulperille Nalle Puh-kuvia ja niitä pintaan. Reunaan vaaleenvihreetä puuvillapitsiä.
  
Marsherkkusuklaamunat ei onnistunu. Munankuoret suli, lämmin margariini teki tehtävänsä. Laitoin mössön vuokaan ja laitoin ohjeen suklaankin päälle. Ei vaan kellekään maistu, on tullu vedettyä muuta namua ihan kiitettävästi....Mulla on maha kun potkupallo ja kipiä kun mikä, sokerikuorrutetut mantelit on maistunu! :P

Ens vuonna sitten ottaudun noihin ruohoasioihin vähän aiemmin. Herneenversot nimittäin näytää tältä
Ei ihan vielä pääse napsiin salaattiin...

Loppuun vielä kuva Pojan eskarissa tekemästä pääsiäistipusta. On kyllä taas niin hieno idea, että oksat pois. Päiväkoti, missä on eskarissa, on Vihree lippu-päiväkoti ja siellä noita kierrätyshommeleita tehdään ehkä tavallista enemmän. Tässä on materiaalina mm. viilipurkki ja teippirullan hylsy.

 
Jännä juttu oli käyny torstaina eskarin aikana (Pääsiäistipu tuli meille jo keskiviikkona). Oli muninu miniloman kunniaks! :D




2.4.2010

Kotiteollisuus Waltikassa, Valkeakoskella 1.4.2010

Ensimmäinen Pääsiäisen neljästä keikasta. Tiivis oli tunnelma, niinkun Valkeekoskella aina (polvet muussia ja käsivarsi mustelmilla) :P. Vahvistuksena oli Miitri Aaltonen. Niin miljoona kuvaa oon Kotiteollisuudesta ottanu ja aika lailla samanlaisia, ei erota enää kuvien perusteella keikkoja kovin helposti...pitäs keksiä jotain uutta näitten suhteen.

1.4.2010

Kevät ui rantaan
pehmein vaivattomin vedoin
asettuu kalliolle kuivattelemaan
puhaltelee kämmeneltään
perhosia lentoon.

-Raija Marttinen- 

(kuvan otin 15.4.2007)